Red velvet cheesecake brownies

Photobucket

Ik hou van brownies, en ik ben best wel geobsedeerd door red velvet cake. Sowieso zijn Amerikaanse recepten een soort hobby van mij. Vooral via Foodgawker vind ik veel leuke recepten. Fantastische foto’s met bijbehorende recepten. Geweldig! Als ik me onderweg verveel ga ik via de app recepten zoeken en eenmaal thuis zoek ik de beste eruit om een keer te kunnen proberen. Wat al een hele tijd op de lijst stond, waren deze red velvet cheesecake brownies. Niet zo lekker als gewone brownies, die veel meer chocolade bevatten, maar zeker de moeite waard!

Red Velvet Cheesecake Brownies

ingredienten:

120 gram boter
50 gram cacao
225 gram suiker
2 eieren
1 tl vanille extract
2 1/2 tl vloeibare rode kleurstof
85 gram bloem
1/4 tl zout
200 gram roomkaas
100 gram suiker
1 ei
1/2 tl vanille extract

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden. Zet een vierkante vorm klaar, bekleed met bakpapier.
  2. Smelt de boter en laat even afkoelen
  3. Meng de gesmolten boter met de suiker, eieren, vanille en kleurstof. Voeg hieraan de bloem, cacao en zout toe en mix door elkaar tot een glad beslag.
  4. Giet dit mengel in het bakblik.
  5. Maak nu de cheesecake laag. Meng hiervoor de roomkaas, suiker, ei en vanille tot het glad is. Verspreid dit in een paar klodders over het brownie beslag en meng door elkaar met bijvoorbeeld een mes.
  6. Bak 35-40 minuten. Laat volledig afkoelen op een rek voordat je de brownies uit het bakblik haalt en in stukken snijd.

Tags:, , , , ,

Over wakeupthecake

likes: nails, baking, norwegian forrest cats, welsh corgi cardigan

2 Reacties op “Red velvet cheesecake brownies”

  1. Lizzy zegt :

    Bij mij is de toplaag helemaal bruinig geworden bij het bakken. Waarom bij jou niet? 😛

Plaats een reactie