Best burger

Na een lange dag weg van huis kom je weer binnen. Heerlijk! In mijn geval betekend dit eerst even de hond uitlaten en daarna lekker neerploffen op de bank. Even op de laptop kijken en de tv aanzetten. Wat ik dan kijk wisselt, maar 1 ding staat vast. Zodra masterchef wordt uitgezonden kijk ik dat! Bijna elke dag kijk ik rond etenstijd hoe de koks strijden om hun plekje in de wedstrijd te behouden. Fantastische gerechten komen hier bijna dagelijks voorbij! Voldoende inspiratie dus.

 photo Juli103.jpg

Een van de leukste koks die af en toe langskomt vind ik toch wel Heston Blumenthal. Aparte combinaties, maar altijd fantastische gerechten! Op het moment wordt seizoen 3 uitgezonden en hier krijgen 3 deelnemers de opdracht om Heston’s perfecte hamburger te maken. Die van mij is niet net zo perfect, maar wel geïnspireerd door de beste en gewoon heel lekker.

 photo Juli114-1.jpg

Mijn beste burger
Voor 2 hamburgers en frietjes

Ingredienten:

  • 250 gram runder gehakt
  • 1 ei
  • 1,5 tl zout
  • 1 tl peper
  • 2 plakjes cheddar kaas
  • ijsbergsla
  • 1 tomaat
  • Ketchup of barbecuesaus
  • zachte broodjes(ik had een boterbol)

Bereiding:

  1. Snij de aardappels tot frieten. Kook deze ongeveer 10 minuten in kokend water met zout tot ze zacht zijn.
  2. We gaan nu de frieten 2 keer frituren. De eerste keer op 130 graden, tot ze net niet bruin worden. De tweede keer op 180 graden, tot ze knapperig zijn.
  3. Meng het gehakt met zout, peper en een ei. Zorg dat dit mengsel goed koud is. Verdeel in tweeën en vorm twee burgers.
  4. Bak deze burgers rustig gaar in ongeveer 8 minuten. Ze hoeven maar net gaar te zijn, dan zijn ze nog lekker sappig.
  5. Bouw je broodje op. Snij hem open en leg de sla en tomaat erop. Hierop leg je de burger, vervolgens kaas en saus.
  6. Leg alles op een bord en geniet!

Tags:, , , ,

Over wakeupthecake

likes: nails, baking, norwegian forrest cats, welsh corgi cardigan

Plaats een reactie