Magic custard cake

Custard is 1 van de lekkerste dingen op de wereld! Daar ben jij het ook mee eens toch? Lekker romig en zacht.. Hmm.. Oké, ik kan er dus echt bakken van op, maar ik maak het niet vaak. Ik heb meestal geen zin om het te koken. Er is altijd een risico dat het aanbrand(als ik weer even niet oplet) en ik hou weer eiwit over waarbij ik dan waarschijnlijk even geen zin heb om te gebruiken. Zonde!
Maar.. dit is DE oplossing. Een stukje heerlijk custard, met een iets stevigere bodem en lekkere fluffy bovenkant. En dat alles met maar 1 beslag!

 photo September026.jpg

Magic custard cake
via Whiteonricecouple

  • 113 gram boter
  • 480 ml melk
  • 4 eieren(gescheiden)
  • 150 gram suiker
  • 15 ml water
  • 115 gram bloem
  • 1 tl vanille extract
  1. Verwarm de oven voor op 180 graden. Vet een vierkante vorm in en bekleed eventueel met bakpapier.
  2. Smelt de boter en laat even afkoelen. Verwarm de melk tot handwarm.
  3. Mix de eiwitten met een scheutje azijn stijf.
  4. Klop het eigeel met suiker tot het licht en schuimig is. Meng de boter en water erdoorheen, ongeveer 2 minuten.
  5. Meng vervolgens de bloem erdoor tot het volledig opgenomen is. Roer dan rustig de melk en vanille erdoor heen.
  6. Vouw als laatste rustig de eiwitten door het beslag, door met een garde licht te roeren.
  7. Giet het beslag in de vorm en bak 45-60 minuten, tot de bovenkant bruin is. Laat volledig afkoelen in de koelkast en maak af met poedersuiker.

Tags:, ,

Over wakeupthecake

likes: nails, baking, norwegian forrest cats, welsh corgi cardigan

Een Reactie op “Magic custard cake”

  1. bloemenoor zegt :

    Ik krijg er honger van :$

Plaats een reactie